SEA of Search Engine Advertising

Wat is SEA?
SEA is de afkorting van Search Engine Advertising of met andere woorden zoekmachine adverteren. Met zoekmachine adverteren bedoelt men het plaatsen en optimaliseren van advertenties in de gesponsorde zoekresultaten van zoekmachines.

Waarom SEA ?
U wilt dat uw (potentiƫle) klanten u gemakkelijk en snel kunnen vinden. Vindbaarheid in zoekmachines is daarom zeer belangrijk. Met SEA kunt u zeer snel beginnen met het werven van klanten en bezoekers voor uw website. Daarnaast kunt u met SEA exact meten wat u uitgeeft en wat het u oplevert. Door constant de resultaten op te volgen kan u de return on investment optimaal vergroten.

Wat houdt SEA in ?

  1. campagnes en advertenties: In eerste instantie maken we een account aan of nemen een reeds bestaande account over. Binnen die account worden campagnes en advertenties opgezet. Het wordt aangeraden verschillende advertenties op te zetten rond verschillende trefwoorden en die telkens te koppelen aan de juiste pagina van uw website (= landingspagina), wat bij voorkeur niet de indexpagina is. Op die manier kan je ook opvolgen welke advertentie het best loopt en op basis daarvan optimaliseren.
  2. trefwoorden: We gaan voor u op zoek naar sterke keywords die nauw verbonden zijn aan uw activiteiten. Dit zijn de woorden (of combinaties van woorden) die internetgebruikers ingeven in de zoekbalk en die naar uw website moeten leiden. In onderling overleg wordt een selectie gemaakt van de beste zoekwoorden voor uw SEA activiteiten. Het is beter het aantal zoekwoorden te beperken tot diegene die het best scoren. Het laten staan van trefwoorden die slecht scoren heeft een negatieve invloed op uw positionering.
  3. type zoekwoorden: Afhankelijk van uw product bepalen we welk type zoekwoorden we zullen gebruiken:
    - exacte zoekwoorden: advertentie verschijnt enkel als de ingegeven zoekwoorden exact overeen komen (niet meer of minder woorden) met uw zoekwoorden.
    - zinsdeelwoord: advertentie verschijnt zodra de combinatie van uw trefwoorden voorkomt in de zoekwoorden.
    - breed zoekwoord: advertentie verschijnt zodra 1 van de woorden voorkomt in de zoekwoorden.
    - keyword insertion: de mogelijkheid om het trefwoord waarop gezocht wordt automatisch te laten verschijnen in de advertentie.
  4. google network: er word bepaald of uw advertentie enkel verschijnt bij google of op het volledige of gedeeltelijke google network.
  5. budget: Bij google adwords bepaald u zelf het budget dat u per maand wil spenderen. Er wordt gewerkt met een CPC-systeem of Cost per Click, dat betekent dat telkens wanneer iemand op uw advertentie klikt, u een bedrag betaald. Er is geen minimumbestedingsbedrag: u bepaalt zelf hoeveel u besteedt aan AdWords. U kunt bijvoorbeeld een dagbudget instellen van vijf euro en een maximumbedrag van 10 cent voor elke klik op uw advertentie.

Contacteer ons voor een vrijblijvende offerte!